Arriva denkt het beter te gaan doen

Het moet afgelopen zijn met de overvolle treinen op de Maaslijn tussen Roermond en Nijmegen. Er moet 25 tot 30 procent meer zitplaatsen komen in de treinen op de Maaslijn.
Dat staat in de plannen van de nieuwe regiovervoerder die maandag door Anne Hettinga zijn gepresenteerd in het provinciehuis.

Naast de aanpak van de drukte op de Maaslijn, wil Arriva 36 nieuwe treinstellen en 226 nieuwe bussen laten rijden in Limburg. Daarnaast moet er de hele dag minstens elk half uur een trein rijden op alle lijnen.
Arriva wil het aantal reizigers in Limburg dat gebruik maakt van het openbaar vervoer fors laten stijgen: 30 procent meer reizigers in de trein en 15 procent meer in de bus in 2022.

Er moet een directe treinverbinding komen tussen Luik, Maastricht en Aken via Eijsden, genaamd de LIMAX. Die trein moet ook 2 keer per uur gaan rijden. Er komt een busverbinding tussen Venlo, Weert en het Belgische intercitystation Hamont. (Bron:L1)

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *